Wednesday, May 25, 2005

Malam Pertama, Kedua dan Ketiga......

Dalam keheningan malam penuh syahdu, Ramli masuk ke kamar kerana mengantuk. Dilihat isterinya sudah berselimut dari hujung rambut ke hujung kaki. Malu agaknya. Maklumlah malam pertama..." bisik hati Ramli. Dimatikanya lampu dan ia pun berbaring di katil. Dicelah2 saura kodok menyeru pasangannya, terdengar suara isteri berbisik, penuh romantis, "Buah papaya dah masak ranum, bila tupai nak datang merasa ?" "Dah, apa citer ni ?" tanya Ramli dlm hati. Separuh malam dia terbaring berfikir. "Oh, agaknya isteri ku teringat kampung halaman.. sian.. sampai mengigau? Takpelah, biarlah dia tidur" bisik hatinya penuh understanding.
Mlm ke 2 adegan yg sama cuma dialognya agak berbeza. Bisik isteri "Sawah bendang dah siap dibajak, bila pak tani nak turun menyemai?" "kesiannya bini aku.. masih ngigau lagi.. aku mesti cari penawar !" Ramli bertekad. Esok harinya, Ramli bercerita pada ayah yg kebetulan datang untuk bertanya khabar `pengantin baru' "Lah.." keluh ayah Ramli, "aku antar belajar sampai Universiti, benda cam ni pun kau tak paham?" Ayahnya pun mula bercerita perihal adam & hawa, laila & majnun, romeo & juliet... (yg relevan untuk pegantin baru je!) Sepatah cakap orang putih "about the birds & the bees". "oh. cam tu." sengih ramli, "baru saya paham. Taulah apa nak buat malam ni!" Malam yg sangat ditunggu2 ramli pun tiba... adegan sama dikamar tidur. cuma kali ini isterinya membisu seribu bahasa. "lah.. nape pulak senyap. takkan dia give up" tertanya2 si Ramli. Setelah sekian lama tanpa suara dari isteri, Ramli pun berkata, "Dah lapar betul rasanya perut, boleh tupai datang merasa?" Malam dingin semakin sunyi.. tak jawab pun... "Kain pelikat dak disinsing rapi, boleh pak tani turun menyemai ?" pun..masih takde jawaban... Ramli mencuba lagi. "Juruterbang dah siap sedia... boleh pesawat turun mendarat ?" Sayu sekali jawaban si isteri dari bawah selimut, "Maaf tuan... Landasannya baru saje banjir...!"

13 Comments:

Blogger Syarah said...

kahkah..lucu2..cian bini die:)

9:54 PM  
Blogger NOOR SALAM said...

lawak siot tue.... hahahaha

8:31 PM  
Blogger seri_tinta said...

haha..ngok tp lawak...ade ke laki 'lurus' mcm tu..hikhik..

11:49 PM  
Blogger chuckletz said...

haha .. jahat btoi laki ie .. mg lurus sgt .. kikikik

10:48 PM  
Blogger Faith of Light said...

hahhaha.........padan ngan muka dia!!!!!

1:13 PM  
Blogger Faith of Light said...

hahahaha......padan ngan muka dia!!!!!!!

1:15 PM  
Blogger Puteri Paradise said...

HAHAHAHA! :D

8:03 PM  
Blogger michelle said...

best le...kelakar

8:54 AM  
Blogger michelle said...

waduh banggang sekali org itu...

8:55 AM  
Blogger Nayla Arisha said...

hahahahaha...... lawak2

6:57 PM  
Blogger karut ja semua tu, INI SEMUA POYO said...

ITU BKAN SAJA BNGANG, TU DAH BODOH TAHAP DEWA. BUT THE WAYS THINK POSITIVE ABOUT THAT..

8:37 PM  
Blogger Tamrin Hassan said...

best2...jgn buat mcm tu pd pengantin baru..nyesal tak sudah..huhuhuhu... http://jobdirumah.com/tamrin

11:57 PM  
Blogger Asyraf Aruto said...

Hahahahaha......!!!!!! kelakarlah, boleh pulak laki tu tak tau ape isteri dia nak... hahaha....!!!
fokuslah para-para suami semua kerani para-para isteri malu nak terus terang... hihihi... =D

10:46 AM  

Post a Comment

<< Home